فناوری

دادگاه تجدید نظر می گوید Uber و Lyft باید با رانندگان کالیفرنیا به عنوان کارمند رفتار کنند

0

اوکلند ، کالیفرنیا – دادگاه تجدیدنظر در کالیفرنیا روز پنجشنبه ، اوبر و لیفت باید با رانندگان کالیفرنیایی خود به عنوان کارمند رفتار کنند و از مزایا و دستمزدی که تحت قانون کار ایالتی به آنها تعلق می گیرد ، برخوردار شوند.

این تصمیم به توافق روزافزون بین دادگاه های ایالتی و قانون گذاران اشاره دارد که کارگران شرکت های بزرگ استقلال لازم را برای پیمانکار شدن ندارند. اما رای دهندگان کالیفرنیا نیز به زودی وزن خواهند گرفت ، وقتی در کمتر از دو هفته در ابتکار رای گیری با حمایت شرکت های مبتنی بر اقتصاد شرکت های بزرگ برای رای گیری از قانون رای گیری کنند.

حکم دادگاه تجدیدنظر منطقه اول کالیفرنیا نتیجه دادخواست دادستان کل ایالت و وکلای شهر سانفرانسیسکو ، لس آنجلس و سن دیگو است. آژانس های ایالتی و شهرستانی در ماه می از شرکت های راهپیمایی شکایت کردند تا قانون کار جدید ایالتی را هدف قرار دهند که هدف آن ساختن کارگران بزرگ به کارمندان است.

هفته گذشته متیو گلدبرگ ، معاون وکیل دادگستری دفتر دادستان شهر سان فرانسیسکو ، گفت: “هر کارفرمای دیگری قانون را دنبال می کند.” “این دلار و دستمزد و پولی است که به دلیل طبقه بندی نادرست از رانندگان به سرقت می رود.”

پس از آنکه دادگاه بدوی حکم داد که اوبر و لیفت باید فوراً از این امر تبعیت کرده و رانندگان را استخدام کنند ، این شرکتها جواب دادند. آنها تهدید به تعطیلی کامل در کالیفرنیا و تجدید نظر خواهی در این تصمیم شدند ، در حالی که دادگاه تجدیدنظر به رسیدگی رسید ، در آخرین لحظه دادخواست تجدیدنظر را بدست آوردند.

این بار بعید به نظر می رسد اوبر و لیفت خاموشی مشابهی را تهدید کنند. دادگاه تجدیدنظر آنها را ملزم به تدوین برنامه هایی برای به کارگیری رانندگان در صورت عدم صدور حکم به نفع آنها کرد و شرکت ها برای جلوگیری از استخدام مستقیم رانندگان در نظر گرفته اند که مشاغل مشابه حق رای دادن را در این ایالت ایجاد کنند.

اوبر و لیفت ممکن است تصمیم بگیرند که این حکم را به دادگاه عالی ایالت تجدید نظر کنند. اما این می تواند تلاشی بیهوده باشد. در سال 2018 ، آن دادگاه یک آزمون استخدام سختگیرانه ایجاد کرد که مبنای قانونی شد که اوبر و لیفت اکنون در حال جنگ هستند.

مت کالمن ، سخنگوی Uber گفت: “ما گزینه های تجدیدنظر خود را بررسی می کنیم ، اما خطر برای رانندگان نمی تواند بیشتر باشد.” او استدلال کرد که اگر اندازه گیری رای ، پیشنهاد 22 ، شکست بخورد ، صدها هزار راننده کار خود را از دست می دهند و این شرکت ممکن است خدمات خود را در بخش های ایالت تعطیل کند

اوبر و لیفت گفته اند که استخدام همه رانندگان آنها بسیار گران تمام می شود و این امر صدمه ای فاجعه بار به تجارت آنها وارد می کند. دادگاه تجدیدنظر گفت که این ضرر و زیان رانندگانی است که بدون حفاظت از محل کار خود توجیه نشده اند.

دادگاه روز پنجشنبه در تصمیم خود نوشت: “هنگامی که نقض حمایت های قانونی از محل کار در مقیاس عظیم صورت گیرد ، همانطور که در این مورد ادعا می شود ، این باعث آسیب عمومی بیش از منافع خصوصی هر فرد خاص می شود”.

مقامات ایالتی استدلال کرده اند که شرکت ها باید از قانون ، معروف به لایحه مجمع 5 پیروی کنند ، به طوری که کارگران می توانند مرخصی استعلاجی ، اضافه کار و سایر مزایا را دریافت کنند – نیازهایی که به ویژه در هنگام شیوع بیماری بسیار شدید شده اند.

دنیس هررا ، وکیل دادگستری سانفرانسیسکو ، در بیانیه ای گفت: “این یک پیروزی برای مردم کالیفرنیا و هر راننده ای است که از دستمزد عادلانه ، روزهای مالی و سایر مزایای این شرکت ها محروم شده است.” “قانون واضح است: رانندگان می توانند با داشتن حقوقی که به عنوان کارمند دریافت می کنند ، از تمام انعطاف پذیری که در حال حاضر از آنها برخوردار هستند برخوردار باشند. تنها چیزی که مانع آن می شود حرص و طمع Uber و Lyft است. “

اما اوبر و لیفت استدلال کرده اند که آنها یک شرکت فناوری هستند و نه مشاغل حمل و نقل. آنها گفتند که استخدام رانندگان آنها را مجبور به افزایش کرایه می کند و فقط بخش کوچکی از رانندگانی را که در حال حاضر برای آنها کار می کنند استخدام می کند.

این شرکت ها از یک طرح رای گیری ایالتی ، پروپوزال 22 حمایت مالی می کنند تا آنها را از قانون مستثنی کرده و به آنها اجازه دهند طبقه بندی رانندگان را به عنوان پیمانکار مستقل ادامه دهند ، در حالی که مزایای محدودی برای آنها فراهم می کنند. دادگاه به اوبر و لیفت مهلت داد تا در آن تغییراتی ایجاد کنند و در صورت موفقیت در طرح رأی گیری می تواند این حکم را زیر سوال ببرد.

جولی وود ، سخنگوی Lyft گفت: “این حکم باعث می شود که رای دهندگان بیش از هر زمان دیگری بایستند کنار رانندگان بایستند و به Pro 22 رأی دهند.”

2020-10-23 06:46:19

محقق ارشد Google Case می گوید: “عجله ای نبوده است که شکایت کنید

مقاله قبلی

نظرات پاپ در مورد اتحادیه های همجنسگرایان از مصاحبه واتیکان در سال 2019 قطع شد

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در فناوری