فناوری

قوانین ضد انحصاری را فراموش کنید. برای محدود کردن فناوری ، برخی می گویند تنظیم کننده جدیدی لازم است.

0

برای دهه ها ، قوانین ضد انحصاری آمریکا – که در اصل برای مهار قدرت شرکت های بزرگ قرن نوزدهم در راه آهن ، نفت و فولاد طراحی شده بود – به عنوان “مگنا کارتای شرکت آزاد” شناخته می شود و به طور قابل توجهی با دوام و سازگار است.

اما حتی در حالی که روز سه شنبه وزارت دادگستری به دلیل حفظ غیرقانونی انحصار در تبلیغات جستجو و جستجو علیه ضد Google شکایت کرد ، تعداد فزاینده ای از کارشناسان حقوقی و اقتصاددانان این س questionال را شروع کرده اند که آیا ضد انحصار سنتی وظیفه رفع نگرانی های رقابتی را دارد یا خیر. توسط ارواح دیجیتالی امروز. آنها گفتند كه به كمك بيشتر نياز است.

پرونده های ضد انحصاری معمولاً با سرعت عالی دادگاه ها و با دادرسی و تجدید نظر خواهی ادامه می یابد که سالها ادامه دارد. به گفته کارشناسان حقوقی و اقتصاددانان ، این تأخیرها به گوگل ، فیس بوک ، آمازون و اپل دست آزاد می دهد تا حتی در بازارهای مسلط خود جا بیفتند.

آنها گفتند كه رویكرد سریعتر پاسخ لازم است. یک راه حل: تنظیم کننده متخصصی که روی شرکت های بزرگ فناوری متمرکز باشد. این مجموعه ای از قوانین اساسی رفتاری را ایجاد و اجرا می کند ، که شامل عدم اجازه به شرکت ها برای ترجیح خدمات شخصی خود ، کنار گذاشتن رقبا یا به دست آوردن رقبای در حال ظهور و نیاز به آنها برای دسترسی رقبا به سیستم عامل ها و داده های خود با شرایط مناسب است.

دولت انگلیس پیش از این گفته بود كه واحد تقاضای بازارهای دیجیتال را ایجاد می كند ، همچنین خواستار تنظیم كننده Big Tech در اتحادیه اروپا و استرالیا است. در ایالات متحده ، توصیه هایی برای تنظیم کننده بازارهای دیجیتال نیز در گزارش های تخصصی و شهادت کنگره ارائه شده است. این می تواند یک آژانس جداگانه یا شاید یک بخش دیجیتالی در داخل کمیسیون تجارت فدرال باشد.

به طور قابل توجهی ، طرفداران برجسته این راه در ایالات متحده به جای تجزیه و تحلیل شعله های آتش ، متخصصان و اقتصاددانان اصلی ضد انحصارى هستند. جیسون فرمن ، استاد دانشگاه هاروارد و رئیس شورای مشاوران اقتصادی در دولت اوباما ، یک گروه مشورتی را به دولت انگلیس هدایت کرد که ایجاد واحد بازارهای دیجیتال را در سال 2019 توصیه کرد.

به گفته آقای فرمن ، از بین بردن شرکت های بزرگ فناوری ، فکر بدی است زیرا خطر از دست دادن برخی از مزایای مصرف کننده که این ابزارهای دیجیتال بدون انکار می کنند ، است. وی گفت ، یک تنظیم کننده برای پلیس بازارهای دیجیتال و رفتار غول های فناوری ضروری است.

آقای فرمن گفت: “من یک محافظه کار کوچک” c “هستم و به طور کلی طرفدار مقررات نیستم.” “اما در این فضا مورد نیاز است.”

نهادهای نظارتی که بر بخشهای خاصی از اقتصاد تمرکز دارند ، در ایالات متحده معمول است. برای بازارهای مالی ، کمیسیون بورس و اوراق بهادار وجود دارد. برای خطوط هوایی ، اداره هواپیمایی فدرال ؛ برای داروها ، سازمان غذا و دارو ؛ برای ارتباطات از راه دور ، کمیسیون ارتباطات فدرال ؛ و غیره

همچنین انتخاب تعدادی از شرکتهای بزرگ برای درمان خاص سابقه دارد. در بانکداری ، بزرگترین بانکها با بیشترین مشتری و وام به عنوان “م “سسات مالی مهم از نظر سیستم” طبقه بندی می شوند و تحت نظارت دقیق تر قرار می گیرند.

چندین طرفدار تنظیم کننده فن آوری جدید از مقامات دولت اوباما بودند که به دوستانه بودن دره سیلیکون معروف بود. اما مدافعان گفتند که تجربه – و همچنین تغییر احکام دادگستری محافظه کارانه و طرفدار بزرگ احکام دادگاه ها در سال های اخیر – آنها را از قانون ضد انحصاری به عنوان تنها راه برای مهار رشد بازار و رفتار شرکت های بزرگ فناوری ناامید کرد.

فیونا اسکات مورتون ، مسئول بخش ضد انحصار وزارت دادگستری در دولت اوباما ، که اقتصاددان دانشکده مدیریت دانشگاه ییل است ، گفت: “مکانیسم ضد انحصار برای محافظت از رقابت کار نمی کند.” “بنابراین بیایید کار دیگری انجام دهیم – از ابزار دیگری استفاده کنیم.”

خانم اسکات مورتون سال گذشته در گزارشی در سیستم عامل های دیجیتال توسط مرکز استیگلر در دانشکده تجارت غرفه دانشگاه شیکاگو میزگرد تخصصی ضد انحصاری بود. در این گزارش ایجاد یک مرجع نظارتی توصیه شده است. (خانم اسکات مورتون یکی از منتقدان جدی گوگل بوده است ، بلکه مشاور اپل و آمازون نیز بوده است.)

برخی از کارشناسان ضد انحصار هشدار دادند ، چنین رویه نظارتی خطر دخالت دولت در یک صنعت پر سرعت را که می تواند نوآوری را به هم بزند ، به همراه دارد. آنها گفتند ، در حالی که قانون ضد انحصاری به ادعای رفتار ضد رقابتی واکنش نشان می دهد و می تواند کند باشد ، اما این نقص نسبت به قوانین و مقررات تجویزی دولت ارجح است.

هربرت هوونکمپ ، استاد دانشکده حقوق دانشگاه پنسیلوانیا ، گفت: “من از مسیر تنظیم مقررات بسیار ناخوشایند هستم ، به خصوص اگر این به معنای مواردی مانند گرفتن تأیید دولت برای تغییرات محصول باشد.” “تاریخچه مقررات نشان می دهد که این یک قاتل نوآوری است.”

A. داگلاس ملامد ، مشاور كل سابق اینتل و یك مقام ضد انحصاری در وزارت دادگستری ، این نگرانی را بیان كرد. اما آقای ملامد ، یکی از اعضای هیئت متخصص گزارش مرکز استیگلر ، گفت که غول های فناوری مشکل رقابت دارند.

آقای ملامد که استاد دانشکده حقوق استنفورد است ، گفت: “من فکر می کنم این مقررات اگر تمرکز کمی داشته باشد و صنعت را اداره نکند ، ممکن است منطقی باشد.”

آخرین اقدام مهم ضد انحصاری علیه یک شرکت بزرگ فناوری ، پرونده مهم مایکروسافت در دهه 1990 بود. پرونده با شکایت در سال 1994 توسط کمیسیون تجارت فدرال و با صدور حکم رضایت همزمان آغاز شد.

وزارت دادگستری و چندین ایالت بعداً پیگیری کردند ، از نو تحقیق کردند ، شکایت کردند و دادرسی جامع انجام دادند. مشخص شد که مایکروسافت بارها و بارها قوانین ضد انحصاری کشور را نقض کرده است ، و سپس این شرکت با دولت به توافق رسید که دادگاه فدرال در سال 2002 تصویب کرد.

در پرونده مایکروسافت ، روند قانونی ضد انحصاری به روش خود کار کرد. هنوز تأثیر آن هنوز مورد بحث است. برخی از ناظران گفتند ، بدون این طرح و سالها بررسی ، مایکروسافت می توانست ظهور گوگل را تحت تأثیر قرار دهد.

اما برخی دیگر گفتند که تغییر تکنولوژی به سمت اینترنت و دوری از رایانه شخصی به این معنی است که مایکروسافت قدرت دروازه بان قبلی خود را از دست داده است. آنها تأكید كردند كه فناوری و نه ضد انحصارى ، درهاى رقابت را باز كرده است.

پیروزی یا نه ، پرونده مایکروسافت دو دهه پیش بود. طرفداران یک تنظیم کننده جدید گفتند که قانون ضد انحصاری به خودی خود برای مهار غول های دیجیتال با سرعت بیشتر مناسب نیست. در اقتصاد اینترنت ، آنها گفتند ، نیروهایی که قدرت یک رهبر بازار را تقویت و گسترش می دهند – که تحت عنوان اثرات شبکه نامیده می شوند – نسبت به عصر رایانه های شخصی قوی تر و سریعتر هستند.

ژن کیملمن ، که در هیئت مدیره مرکز استیگلر حضور داشت و یکی از نویسندگان گزارش اخیر مرکز شورنشتاین در هاروارد است که خواستار ایجاد آن است ، گفت: “ضد انحصار ابزار کاملاً مناسبی برای مقابله با شرکت های تسلط بر این بازارها نیست.” “یک آژانس پلت فرم دیجیتال” در آمریکا است.

بحث دیگر گزینه نظارتی این است که نگرانی های رقابت اکنون شامل چهار شرکت است ، نه فقط یک شرکت. اپل ، آمازون ، فیس بوک و گوگل در بازارهای مختلفی از جمله جستجو ، تبلیغات آنلاین ، تجارت الکترونیکی و شبکه های اجتماعی هستند. طرح پرونده های جداگانه ضد انحصاری علیه آنها به احتمال زیاد فراتر از منابع دولت است.

اندرو I. گاویل ، استاد حقوق در دانشگاه هوارد ، گفت: “وقتی مسائل رقابت از یك شركت بزرگتر باشد ، مقررات می تواند ابزار بهتری برای استفاده باشد.”

2020-10-22 12:30:23

7 ماه به بیماری همه گیر و من انگیزه خود را از دست می دهم. کمک؟!

مقاله قبلی

واحد Goldman Sachs گناهکار را نسبت به کلاهبرداری ادعا می کند

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در فناوری