فناوری

یک ماشین الکتریکی با ریشه های سوئدی و یک رگه سرکش

0

بیش از 60 سال پیش ، ولوو جهان را با کمربند ایمنی سه نقطه ای آشنا کرد ، یک ویژگی ایمنی اکنون بسیار استاندارد است که تقریباً یک فکر بعدی است. در طی سالهای بعد ، ولوو ، سازنده سوئدی سدان های بوکس و پوسته ، بیش از هر چیز به شهرت ایمنی دست یافت.

حضور در ولوو به معنای سوار شدن در پیله ای گرم و محافظ ، ایستاده اما برای شما و خانواده قابل اعتماد است. جالب و هیجان انگیز ، اینطور نبود.

Polestar ، بخش جدید spinoff لوکس با وسایل نقلیه الکتریکی ولوو ، می خواهد جهان را از شر این خسته کننده ها خلاص کند. این شرکت امیدوار است که خریدارانی را که به طراحی کم حجم و کلاسیک اسکاندیناوی ولوو علاقه مند هستند اما خواهان برخورد لباس وایکینگ در گوسفند هستند ، مورد توجه قرار دهد.

توماس اینگنلاث ، مدیر اجرایی Polestar ، گفت: “هر دو ولوو و Polestar اسکاندیناوی هستند و ما ارزش های مشترکی داریم.” “اما ما با عنصر عملکردی ورزشی تر هستیم. ولوو هرگز تجربه راننده را به عنوان کانون توجه نخواهد کرد. آنها می گفتند ، “نه ، ما نباید این کار را انجام دهیم.” “

Polestar 2 تمام برقی از چهار نمایندگی اول این شرکت در لس آنجلس ، نیویورک و سانفرانسیسکو در دسترس است. پیش بینی می شود هفت فروشگاه اضافی تا اواسط سال 2021 برگزار شود که باید 85 درصد از خریدارانی که یک قطعه Polestar 2 را رزرو کرده اند ، در فاصله 150 مایلی از یک قرار دهند.

مدل جدید به عنوان اولین وسیله نقلیه با حجم 155،000 دلار محدود هیبریدی Polestar 1 پیوست. Polestar 3 ، یک S.U.V برقی. بر اساس پلت فرم مورد استفاده برای XC90 ولوو ، در دست ساخت است و هیچ تاریخی برای فروش اعلام نشده است. این شرکت همچنین اخیراً اعلام کرده است که یک سدان اضافی به نام Precept را تولید و تولید خواهد کرد. فضای داخلی آن از موادی مانند بطری های بازیافتی PET ، تورهای ماهیگیری احیا شده و وینیل چوب پنبه بازیافتی ساخته خواهد شد.

Polestar ، که به همراه مادرش متعلق به تولید کننده چینی Geely است ، به انبوه مارک های دیگری از اروپا و ژاپن می پیوندد که وسایل نقلیه لوکس را به سمت کسانی که پیشنهادات اصلی شرکت را خسته کننده می دانند ، می کشد.

اما Polestar ادعا می کند – برخلاف مارک های فولکس واگن آئودی ، Nissan’s Infiniti و Toyota’s Lexus – که این شرکت در تلاش است تا ماجراجویانه تر شود. آقای Ingenlath گفت: “ما در زمینه آلمان عناصر شادی و غافلگیری غیرقابل تصور خواهیم داشت.”

Polestar از نشانه های سنتی که خریداران آن را تعریف یک وسیله نقلیه لوکس می دانند ، اجتناب می کند. بدون فضای داخلی دانه های چوب براق ، و نه بسیاری از تغییرات رنگی کروم یا بی نهایت. در عوض ، قسمت اعظم فضای داخلی از جمله صندلی ها و فرمان با الیافی ساخته شده است که فقط از مواد وگان ساخته شده و از ظاهر و لباس های مرطوب الهام گرفته شده است. هنگامی که از چوب استفاده می شود ، مواد بازیابی شده است. این وسیله نقلیه را می توان فقط در یکی از پنج رنگ سفارش داد.

آقای Ingenlath گفت: “ما هیچ حرف کرومی رنگی روی ماشین خود نخواهیم داشت.” در عوض برگه های برگردان وجود دارد.

این شرکت خریداران را از نشستن چرم دور می کند – اگرچه به عنوان گزینه 4000 دلاری در دسترس است – زیرا می خواهد مشتریان از نحوه ایجاد چرم ، نحوه زندگی و مرگ حیوان آگاه باشند. آقای Ingenlath گفت: “شما نباید انتظار داشته باشید كه چرم استاندارد باشد.”

نشانه های طراحی این وسیله نقلیه را در جهان سینمایی ولوو بهم می زند. هر دو مارک از چراغهای جلوی “Thor’s Hammer” به شکل T استفاده می کنند. نوار چراغ عقب Polestar به نظر می رسد مشتق افقی ولوو XC40 باشد. و شکل کلی خارجی ، صداهای شرکت مادرش را بازتاب می دهد.

Polestar برای فروش وسایل نقلیه خود در حال گرفتن صفحه ای از تسلا و اپل است و از نمایشگاه های فروش به نفع آنچه Spaces نامیده می شود – محیط های فاقد کارکنان فروش که به مشتریان اجازه می دهد وسایل نقلیه را بازرسی کنند بدون اینکه کسی از گردن آنها نفس بکشد. برای افزایش تصور اینکه Polestar یک کار هنری است و فقط یک کالا نیست ، حتی قطعاتی مانند چرخ و موتورهای الکتریکی حتی در موارد موزه مانند به نمایش در می آیند.

نرم افزار Polestar ، مانند Tesla ، می تواند از طریق هوا برای افزودن ویژگی های جدید ارتقا یابد. برخلاف تسلا ، Polestar از حالت “گوز” استفاده نمی کند. آقای Ingenlath گفت: “ما عناصری را که به زندگی شما سرگرم کننده اضافه می کنند ، به روش خود پذیرفتیم.”

در آینده متوقف می شود ، فناوری آینده می تواند جریان ویدئو را در اختیار داشته باشد. ردیابی چشم برای تشخیص سلامتی یا بیداری ، با راه حل هایی برای هوشیاری. و شرایط پیش بینی آب و هوای داخلی بر اساس دانش عادت های راننده و برنامه رانندگی.

در حالی که سایر تولیدکنندگان آینده ای مشابه را تجربه می کنند ، Polestar 2 اولین وسیله نقلیه ای است که به طور انحصاری از سیستم اتومبیل Google Android به عنوان مغز اطلاعات و سرگرمی ، عملکرد سیستم و ناوبری استفاده می کند. با استفاده از صفحه لمسی نصب شده در مرکز ، رانندگان می توانند کارهای آشنا Google را فراخوانی کرده و بیش از 200 برنامه Android از جمله برنامه های ایستگاه های رادیویی AM و SiriusXM را بارگیری کنند.

برنامه تلفن هوشمند Google از خودرو می خواهد راننده را تشخیص دهد تا بتواند به طور خودکار موقعیت صندلی را تنظیم کند و برنامه های صفحه لمسی مورد نظر آن شخص را بر روی صفحه نمایش نشان دهد.

با چند روز پشت فرمان ، ویژگی های رانندگی Polestar را واقعاً درخشان دیدم. مانند اکثر وسایل نقلیه الکتریکی خالص ، شتاب نفس گیر است – 0 تا 62 مایل در ساعت در 4.7 ثانیه ، سریعتر از BMW 840i Gran Coupe M-Sport 2020. صندلی پشتیبانی می کند و وسیله نقلیه می تواند به راحتی چرخش محکم با سرعت بسیار بالاتر از سرعت ارسال شده داشته باشد ، بدون اینکه صدای لاستیک لرزد یا از بین برود.

شتاب سریع Polestar هنگام رانندگی از یک مسیر پیچیده تقریباً خالی در منطقه دریاچه مالیبو در کوههای سانتا مونیکا مفید بود. با آمدن به راننده ای که با نیمی از سرعت مجاز در حال حرکت بود ، توانستم در منحنی ای که دید کمی به جلو دارد از او سبقت بگیرم ، چیزی که حتی در “سدان اسپرت” با احتراق داخلی خودم نیز امتحان نمی کردم.

کابین جادار است و صندوق عقب آنقدر بزرگ است که پس از تا شدن صندلی های عقب ، روی یک صندلی بزرگ چرخان اداری جای می گیرد.

نسخه Launch با قیمت تحویل از 61،200 دلار آغاز می شود. اعتبار بالقوه مالیات فدرال 7،500 دلار هزینه را به 53،700 دلار کاهش می دهد. برای این و همه E.V. ها ، یک ایستگاه شارژ خانگی سطح 2 ضروری است. با استفاده از آن ، شارژ 80 درصد از آژانس حفاظت از محیط زیست دارای درجه 275 مایل حدود هشت ساعت طول خواهد کشید.

مانند هر وسیله نقلیه الکتریکی که آزمایش کرده ام ، این محدوده خوش بینانه است. بعد از اینکه 55 مایل در ترکیبی از ترافیک شهر و آزادراه رانندگی کردم ، برد من 70 مایل کاهش یافت.

کسانی که بسته عملکرد 5000 دلاری را انتخاب می کنند ، میراگر دریچه جریان دوگانه Öhlins ، ترمزهای جلوی برمبو ، چرخ های 20 اینچی و کمربندهای طلای شگفت انگیز طلایی دریافت می کنند.

سقف شیشه ای که طول داخلی را طی می کند ، در نسخه Launch استاندارد است. به گفته این شرکت ، هیچ سایه آفتابی وجود ندارد ، زیرا شیشه 99.5 درصد از اشعه ماورا بنفش را فیلتر می کند. هنوز هم ، دریافتم که همیشه آفتاب درخشان بر روی سر من تابیده می شود و این باعث ناراحتی است و با کالیفرنیای جنوبی که معمولاً از ابر خالی است ، این ویژگی برای من یک معامله شکن است.

از طرف دیگر ، آنچه ممکن است برای برخی سودمند باشد ، طراحی کم اهمیت و در عین حال جذاب وسیله نقلیه است ، طرحی که هنگام رانندگی آخر هفته توجه زیادی را به خود جلب کرد. وسیله نقلیه آزمایشی من چندین بار مورد توجه قرار گرفت ، از جمله توسط چند نفر که برای بحث در مورد ماشین ، مرا به پایین پرچم زدند. من در Polestar طی دو روز بیشتر از آنچه بعد از یک هفته رانندگی با استون مارتین DB9 و لامبورگینی هوراکان ارزش داشتم مورد توجه قرار گرفتم.

شاید به این دلیل که در لس آنجلس ، حتی دانش آموزان دبیرستانی نیز رنجروورز و مازراتیس رانندگی می کنند. اما فقط با چند هزار دستگاه موجود در سال جاری ، به نظر می رسد که Polestar برای مدتی دیگر برجسته خواهد بود.

2020-10-22 13:30:08

Quibi ، سرویس پخش جریانی کوتاه ، به سرعت خاموش می شود

مقاله قبلی

شهردار کپنهاگ در میان موج #MeToo در دانمارک استعفا داد

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در فناوری