فناوری

Quibi ، سرویس پخش جریانی کوتاه ، به سرعت خاموش می شود

0

Quibi ، شركت محاصره شده كوتاه فرم كه توسط جفری كاتزنبرگ و مگ ویتمن راه اندازی شده بود ، روز چهارشنبه اعلام كرد كه فقط شش ماه پس از در دسترس بودن برنامه ، در حال تعطیل شدن است. سرویس پخش جریانی موبایل برنامه های سرگرمی و خبری را در چند قسمت 5 تا 10 دقیقه ای برای تماشای تلفن ها توسط افراد در حال مسافرت ارائه می کرد ، اما با تلاش برای یافتن مخاطبی که همه در طی همه گیری در خانه های خود گیر کرده بودند ، پیدا شد.

علی رغم جمع آوری 1.75 میلیارد دلار پول نقد از هر یک از استودیوهای هالیوود ، غول تجارت الکترونیکی چینی علی بابا و سایر سرمایه گذاران ، Quibi فعالیت خود را متوقف کرده و فروش دارایی های خود را آغاز می کند. این شرکت به دنبال خریدار این شرکت بوده است اما هیچ خریداری پیدا نکرده است.

استیون بک ، بنیانگذار و شریک مدیریت مشاور مدیریت cg42 ، در مصاحبه ای گفت: “Quibi قصد دارد به عنوان مطالعه موردی در مدرسه بازرگانی هاروارد در مورد اینکه در هنگام راه اندازی سرویس جریانی چه کاری نباید انجام دهد ، انجام شود.”

خبر تعطیلی Quibi اولین بار توسط وال استریت ژورنال گزارش شد. آقای کاتزنبرگ این خبر را بعد از ظهر چهارشنبه به کارمندان 200 نفره خود اعلام کرد. Quibi تاریخ دقیقی برای زمان عدم دسترسی به برنامه دیگر اعلام نکرد.

آقای کاتزنبرگ در بیانیه ای گفت: “جهان از زمان راه اندازی Quibi به طرز چشمگیری تغییر کرده و مدل مستقل تجاری ما دیگر قابل استفاده نیست.”

خانم ویتمن اضافه کرد که در حالی که شرکت “سرمایه کافی برای ادامه فعالیت برای مدت زمان قابل توجهی داشت ، ما تصمیم سختی را برای پایان دادن به کار ، بازپرداخت پول نقد به سهامداران خود و خداحافظی با همکاران با استعداد خود با فضل گرفتیم.”

Quibi بیش از 100 سریال اصلی به همراه پیشنهاداتی مانند اخبار NBC و CBS و برنامه های ورزشی از ESPN تولید کرد. نام های خیمه شب بازی مانند استیون اسپیلبرگ ، سام رائمی ، آنتوان فوكوا ، جنیفر لوپز و كریسی تیگن در این ماجرا دخیل بودند. اما از همان ابتدا برای جذب مشترکان تلاش می کرد و کسانی که هم صدا می شدند اظهار داشتند که Quibi به آنها چیزی که می خواهند نمی دهد. مصرف کنندگان شکایت داشتند که نمی توان این برنامه ها را در دستگاه های تلویزیونی مشاهده کرد (چیزی که با گیر افتادن در خانه اهمیت بیشتری پیدا می کند) و آنها از عدم توانایی این برنامه در اجازه دادن به آنها برای به اشتراک گذاشتن محتوا در رسانه های اجتماعی انتقاد کردند ، این ویژگی می تواند به تولید واژه کمک کند – هیجان دهان

Quibi همچنین درگیر پرونده قضایی با Eko ، یک شرکت فناوری است که Quibi را به سو m استفاده از اسرار تجاری و نقض حق اختراع ثبت شده در فناوری متهم می کند که به بینندگان اجازه می دهد بدون درز بین مشاهده افقی و عمودی تلفن تغییر مکان دهند. صندوق پرچین فعال الیوت مدیریت متعهد به تأمین اعتبار این دادخواست شده است.

و با ادامه روند همه گیری ماه ها ، طرفداران شرکت شروع به جستجوی بازگشت سرمایه خود کردند.

یک چالش اساسی در تلاش برای تنظیم فروش این واقعیت است که Quibi مالک هیچ یک از محتوای آن نیست. در تلاش برای جلب درخشان ترین چراغ های هالیوود ، Quibi به هر یک از شرکای خود پیشنهاد معاملات عزیز را داد که Quibi هم برای تولید محتوا و هم برای تهیه مجوز برای مدت دو سال مجوز پرداخت می کند. پس از پایان این دوره دو ساله ، Quibi همچنان می تواند برنامه را در برنامه خود نشان دهد ، اما به سازنده محتوا اجازه داده می شود قسمت های کوتاه را در یک نمایش تلویزیونی یا یک فیلم جمع کرده و به خریدار دیگری بفروشد.

مایکل گودمن ، تحلیلگر Strategy Analytics ، گفت: “کاتزنبرگ چیزی را خلق کرد که برای سازندگان محتوا مفید بود.” “اما هنگامی که فشار به زیر فشار آمد ، بازار صحبت کرد که تقسیم محتوای برتر چیزی نیست که مصرف کنندگان می خواهند. آنها فیلم کوتاه را دوست دارند: کلیپ های خبری ، کلیپ های ورزشی ، زیبایی. بازاری برای آن وجود دارد. این فقط یک بازار حق بیمه نیست. این یک درس جدید نیست بلکه درسی است که باید به طور مداوم و دوباره تکرار شود. “

Quibi با وجود کمبودهای خود ، ماه گذشته موفق به کسب دو جایزه Emmy برای بازیگران Laurence Fishburne و Jasmine Cephas Jones در سریال “#FreeRayshawn” از آقای Fuqua شد. دو نمایش دیگر این شرکت نیز نامزدی ها را به دست آوردند: “خطرناک ترین بازی” با بازی کریستف والس و لیام همسورث و راه اندازی مجدد کمدی “Reno 911!”

خانم ویتمن در این بیانیه گفت: “ما همچنان معتقدیم كه بازار جذابی برای محتوای برتر و فرم كوتاه وجود دارد.” “طی ماه های آینده سخت تلاش خواهیم کرد تا خریدارانی برای این دارایی های ارزشمند پیدا کنیم که بتوانند آنها را در حد بالقوه خود استفاده کنند.”

هالیوود از سرعت نابودی Quibi تعجب می کند. کمپین تبلیغاتی این شرکت برای معرفی ماه آوریل خود شامل یک سری تبلیغات تجاری بود که شخصیت هایی با مرگ قریب الوقوع روبرو هستند ، چه توسط شن روان و چه از روی نیش زامبی. همه آنها قبل از وقوع فاجعه حدود “یک کوبی” داشتند. در پایان ، چرخه عمر شرکت خیلی بیشتر طول نکشید.

2020-10-22 01:42:27

پاپ فرانسیس ، در Shift for Church ، از اتحادیه های مدنی همجنسگرایان پشتیبانی می کند

مقاله قبلی

یک ماشین الکتریکی با ریشه های سوئدی و یک رگه سرکش

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در فناوری